środa 13 grudnia 2017

sp1@stargard.edu.pl kontakt mailowy

Szkoła Podstawowa nr1, ul. Henryka Sienkiewicza 8, 73-110 Stargard

Zachodnipomorska Szkoła Jakości Szkoła Ucząca Się

SP1 STARGARD
w latach 1966-2001 SP-10

Panel Logowania

Trwa ładowanie strony

Wymagania na poszczególne przedmioty

Przedmiotowy system oceniania z fizyki dla uczniów klas VII-VIII
 

  1. Kontrakt między nauczycielem i uczniem:
    1. zasady oceniania na lekcjach fizyki
    2. zasady i warunki poprawy samodzielnych prac ucznia wykonywanych w klasie ( kartkówki, sprawdziany)
    3. narzędzia osiągnięć uczniów
       
  2. Kryteria ocen z fizyki

Kontrakt między nauczycielem a uczniem:

  1. Na lekcje przyrody przychodzisz punktualnie. Po dzwonku ustawiasz się pod klasą i czekasz na nauczyciela.
  2. W czasie lekcji Twoim obowiązkiem jest w niej aktywnie uczestniczyć, wykonywać polecenia nauczyciela
    i jak najwięcej z niej zapamiętać.
  3. Na lekcji nie wolno rozmawiać, odpowiadać, gdy nie jesteś pytany, przeszkadzać nauczycielowi i innym uczniom
    oraz chodzić po klasie.
  4. Na lekcjach przyrody jesteś zobowiązany posiadać podręcznik, zeszyt ćwiczeń i zeszyt przedmiotowy oraz wskazane przez nauczyciela przybory.
  5. Zeszyt ucznia powinien być prowadzony starannie: podkreślone tematy, data, zaznaczone zadanie domowe,
    tabela na bieżące oceny. Wszystkie oceny są jawne. Nauczyciel uzasadnia uczniowi otrzymaną ocenę,
    a rodzicowi w razie potrzeby na spotkaniach w pierwszy poniedziałek miesiąca. 
  6. Na kolejnej lekcji możesz być odpytywany maksymalnie z trzech ostatnich tematów.
  7. Sprawdziany i kartkówki są obowiązkowe  (jeśli nie pisałeś ich z powodu usprawiedliwionej nieobecności,
    musisz je napisać w terminie tygodnia po przyjściu do szkoły).
  8. Diagnozy są oceniane.
  9. Masz obowiązek, w ciągu dwóch tygodni od rozdania prac poprawić ocenę niedostateczną ze sprawdzianu. 
    Możesz również poprawić ocenę dopuszczającą. Otrzymana ocena z poprawy jest ostateczna.
  10. Sprawdziany są zapowiadane, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, a na lekcji powtórzeniowej podany
     jest zakres sprawdzanych umiejętności i wiedzy.
  11. Kartkówki nie muszą być zapowiadane i nie mogą być poprawiane. Obejmują zakres treści najwyżej z 3 tematów.
  12. Informacje o ocenie proponowanej uczeń otrzymuje na cztery tygodnie przed Radą Klasyfikacyjną. Ocena końcowa może być niższa lub wyższa od proponowanej w zależności od wyników pracy ucznia.
  13. Szczęśliwy numerek zwalnia Cię z bieżącej odpowiedzi ustnej i tylko z niezapowiedzianej kartkówki.
  14. W razie nieobecności w szkole masz obowiązek uzupełnić lekcje ( zeszyt przedmiotowy, zeszyt ćwiczeń, nauczyć się najważniejszych treści z danego tematu).
  15. Raz w semestrze możesz być nieprzygotowany do odpowiedzi z trzech ostatnich lekcji. Fakt ten należy zgłosić nauczycielowi na początku lekcji. W przeciwnym razie możesz otrzymać ocenę niedostateczną.
  16. Dwa razy w semestrze możesz nie odrobić pracy domowej, bądź zapomnieć zeszytu przedmiotowego lub zeszytu ćwiczeń ( zamiennie). Fakt ten również należy zgłosić nauczycielowi na początku lekcji.
  17. Po wykorzystaniu w/w limitów za każde następne nieprzygotowanie otrzymujesz ocenę niedostateczną.
  18. Na koniec semestru nie przewiduje się dodatkowych sprawdzianów zaliczeniowo-poprawkowych .
  19. W klasie gromadzone są wszystkie sprawdziany i kartkówki, które zawsze możesz obejrzeć zarówno
    Ty jak i Twoi rodzice. Nie są one oddawane uczniowi do domu.
  20. Jeśli będziesz przeszkadzać na lekcji mi i klasie, mam prawo Cię zapytać o omawiane zagadnienia, za brak odpowiedzi otrzymujesz minus lub ocenę niedostateczną (dwa minusy to ocena niedostateczna).
  21. Jeśli naruszysz warunki powyższego kontraktu –będę powiadamiać rodziców i prosić ich o rozmowę w szkole.

Oceny z fizyki otrzymujesz za:

  1. Sprawdziany
  2. Kartkówki – 3 tematy
  3. Diagnozy
  4. Odpowiedzi ustne
  5. Prace domowe i ćwiczenia
  6. Aktywność na lekcji – ( 3 plusy = bardzo dobry)
  7. Projekt
  8. Pracę w grupie
  9. Udział w konkursach
  10. Prace dodatkowe, wykonywanie pomocy dydaktycznych, plakatów, itp.

      Wymagania na poszczególne oceny dla uczniów z dysfunkcjami ustala się indywidualnie
        w zależności od dysfunkcji

               ucznia oraz wskazówek i zaleceń przekazanych przez poradnie. W szczególności:

               - na jednakowych prawach ocenia się brudnopis i czystopis,

               - uwzględnia się wysiłek włożony w napisanie pracy,

               - w niektórych wypadkach dopuszcza się zastąpienie pracy pisemnej odpowiedzią ustną,

               - dostosowuje się kryteria wymagań programowych(uczeń z dysleksją)

               - nie ocenia się błędów ortograficznych( uczeń z dysortografią),

               - nie ocenia się pisma ucznia( uczeń z dysgrafią).